Co daje monitorowanie nazw konkurencji
Czy chciałbyś wiedzieć, co planuje konkurująca z Tobą firma, jakie produkty lub usługi chce wpuścić na rynek jeszcze zanim faktycznie te produkty czy usługi się na nim pojawią? To wszystko może zapewnić Ci monitorowanie znaków towarowych. Co to jest? Jak to wykorzystać? Czytaj dalej.
Co to jest monitorowanie znaków towarowych?
Monitoring znaków towarowych polega na obserwowaniu zgłoszeń wpływających do urzędów patentowych. Znak towarowy (ang. trademark) daje możliwość szybkiej identyfikacji danego produktu lub usługi jako pochodzącego od konkretnego przedsiębiorcy. W praktyce przedsiębiorcy najczęściej rejestrują nazwę swojej firmy, nazwę produktów lub logo. Nazwa może być znakiem towarowym, jeżeli zostanie przedstawiona w formie graficznej i będzie służyć odróżnieniu produktów i usług jednego przedsiębiorstwa od produktów i usług konkurencyjnych firm. Właśnie dzięki temu, że przedsiębiorcy najczęściej rejestrują nazwę swoich nowych produktów lub usług możesz sprawdzać, co nowego pojawi się niedługo na rynku.
Jakie korzyści płyną z monitorowania nazw konkurencji?
Monitoring jest wskazany w przypadku, gdy masz zarejestrowany znak towarowy. Monitoring znaku towarowego jest wykonywany w celu zapobiegnięcia sytuacji, w której taki sam lub podobny znak towarowy zostanie zarejestrowany przez Urząd Patentowy. Działanie takie może w efekcie doprowadzić do rozwodnienia znaku, wprowadzenia konsumentów w błąd co do tożsamości producenta i innych konsekwencji które mogą zaszkodzić pierwotnemu właścicielowi znaku. W takim przypadku monitoring odbywa się w zakresie wystąpienia ewentualnego ryzyka i kolizji, poprzez występowanie podobnych znaków towarowych. Czuwaj, aby Twoja konkurencja nie wykorzystywała podobnych nazw do tych należących do Ciebie i nie wprowadzała Twoich klientów w błąd.
Źródło: https://pl.fotolia.com/
Monitorowanie znaków towarowych może polegać również na obserwowaniu, co zgłasza konkurencja. Możesz wykorzystać ją jako całkowicie legalny „wywiad gospodarczy”.Przedsiębiorcy zanim wejdą z jakimś produktem na rynek zabezpieczają go często od strony prawnej. Najlepszym przykładem jest rynek gier komputerowych. W Internecie co chwila pojawiają się informacje, że jakaś firma pracuje nad nowa grą, ponieważ najpierw zgłosiła dany znak towarowy do ochrony. Zresztą nie trzeba się ograniczać tylko do znaków towarowych. Takie samo monitorowanie może obejmować również patenty, wzory użytkowe oraz przemysłowe.
W jaki sposób monitorować nazwy konkurencji?
Najlepszym sposobem będzie skorzystanie z usług firm zajmujących się monitoringiem znaków towarowych. To prawda, możesz zajmować się tym samodzielnie, ale jest to bardzo żmudna i czasochłonna praca, a firmy, które świadczą takie usługi korzystają ze specjalistycznych programów ułatwiających pracę ze znakami towarowymi. Nie czekaj, bądź o krok przed Twoją konkurencją i monitoruj znaki towarowe!
Oceń ten artykuł: