Znak towarowy

Po co przeprowadzać monitoring znaków towarowych

Po co przeprowadzać monitoring znaków towarowych

Pierwszym krokiem w ochronie znaku towarowego jest jego rejestracja. Co jednak robić dalej? Od kwietnia 2016 każdy przedsiębiorca, który ma zarejestrowany znak towarowy, musi sam zapobiegać rejestracji znaków podobnych lub identycznych do jego znaku. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest monitoring znaków towarowych oraz po co go przeprowadzać.

Gdzie zastrzegane są znaki towarowe

Gdzie zastrzegane są znaki towarowe

Założyłeś właśnie firmę i stworzyłeś dla niej nazwę, którą chcesz zarejestrować, ale nie wiesz jak to zrobić? W takim razie ten artykuł jest rozwiązaniem Twoich problemów. Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych podczas procesu rejestracji znaków towarowych. 

Jak zabezpieczyć nazwę firmy

Jak zabezpieczyć nazwę firmy

Wymyśliłeś nazwę dla swojej firmy, zainwestowałeś sporo czasu, serca i piemiędzy w jej promocję, by stała się rozpoznawalna. W końcu udało Ci się osiągną sukces. Czy jednak pomyślałeś o tym, aby należycie ją zabezpieczyć przed nieuczciwą konkurencją? Z tego artykułu dowiesz się, po co i w jaki sposób możesz skutecznie zabezpieczyć nazwę swojej firmy, tak by na tym zyskać. 

Skąd wzięły się znaki towarowe?

Skąd wzięły się znaki towarowe?

Mimo dużego znaczenia znaków towarowych w dzisiejszych czasach, początki historii znaków nie były zbyt imponujące. Jednak chęć wyróżnienia i ochrony swoich produktów istniały od samego początku. W artykule przejdziemy przez starożytność, średniowiecze i renesans, by sprawdzić, jak wyglądały początki znaków towarowych i sprawdzimy, co kiedyś znaczyły.

Wady i zalety zastrzeżenia znaku towarowego

Wady i zalety zastrzeżenia znaku towarowego

Wiedząc już, czym jest znak towarowy, możesz zastanawiać się na ochroną nazwy lub logo swojej firmy. Jest to świetny ruch, ponieważ ochrona znaku towarowego przynosi wiele korzyści.Zapoznając się z poniższym artykułem, dowiesz się, jakie są zalety zastrzeżenia znaku towarowego i sprawdzisz, czy istnieją jakieś wady rejestracji znaku towarowego.   

Procedura rejestracji znaku towarowego

Procedura rejestracji znaku towarowego

Aby w pełni chronić znak towarowy, konieczne jest jego rejestracja w jednym z urzędów patentowych. W zależności od zasięgu działalności firmy można wnioskować o udzielenie ochrony w różnych organach państwowych, zajmujących się ochroną właśności intelektualnej. Dowiedz się, jak rozpocząć proces rejestracji znaku towarowego i jak go pomyślnie przeprowadzić.

Jak zastrzec nazwę firmy

Jak zastrzec nazwę firmy

Jeśli właśnie założyłeś firmę dla której stworzyłeś dobrą nazwę i może zastanawiasz się jak ją chronić przed nieuczciwą konkurencją. Odpowiedź jest prosta, kolejnym krokiem musi być rejestracja znaku towarowego. Z tego artykułu dowiesz się, co można zastrzec jako znak towaroawy, jakie masz możliwości i jakie korzyści przyniesie zastrzeżenie znaku towarowego w Polsce, Unii Europejskiej, jak i na całym świecie.

Znaki towarowe a ochrona marki

Znaki towarowe a ochrona marki

Jeśli właśnie założyłeś firmę i nie wiesz, jak dalej zatroszczyć się o losy tworzonej marki, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Zawiera niezbędne informacje z zakresu potrzeby rejestracji znaków towarowych oraz ochrony prawnej marki. Po przeczytaniu, dowiesz się, dlaczego oprócz dobrego wizerunku marki, ważna jest również jej skuteczna ochrona.

Znak towarowy. Definicja i przykłady

Znak towarowy. Definicja i przykłady

Jak mówi słynne przysłowie "nieznajomość prawa szkodzi". W tym artykule znajdziesz, podstawowe informację z zakresu rejestracji i ochrony znaków towarowych, które pomogą Ci funkcjonować w świecie biznesu. Na wstępie zdradzimy, że niektóre znaki towarowe mogą Cię zaskoczyć, bo przekonasz się, że nie tylko wyrazy i grafika mogą być znakami towarowymy.

Rodzaje znaków towarowych

Rodzaje znaków towarowych

Znaki towarowe są to wszelakie oznaczenia, które odróżniają towary i usługi jednego przedsiębiorcy od towarów oferowanych przez konkurencję. W tym artykule dowiesz się ciekawych informacji na temat rodzajów znaków towarowych, zarówno tych klasycznych, jak i niekonwencjonalnych. A cała teoria przedstawiona jest na przykładach największych, popularnych markach.

jak zastrzec nazwę firmy
Nazwa dla firmy

Projektowanie logotypów
Gotowe nazwy